diumenge, 8 de maig del 2016

Ossobuco de vedella amb arròs

Ja fa molts anys que vaig menjar aquest plat per primer cop. Va ser a casa de la meva cosina Nuri, i la veritat es, que em va encantar, i no se perquè, no l'havia tornat a menjar mai més...
Així que, l'altre dia, quan vaig anar a la carnisseria del barri, i en  vaig veure, tot de records em van venir al cap, i no vaig dubtar de comprar-ne.
I aquí teniu la recepta...
Comencem???

Els ingredients per a quatre persones son:
* 4 talls d'ossobuco de vedella.
* 2 cebes tallada a daus
* 1 pastanaga tallada a daus
* 1 porro tallat a rodanxes primes
* 2 alls trinxats
* 2 tomàquets ratllats madurs
* 1 got de vi negre
* 1 l. de caldo de carn.
* Pebre
* 2 fulles de llorer
* Sal
* Farina
* Oli d'oliva verge extra
* 200 g.  d'arròs bullit (per acompanyar)

Anem al lío!!!

1.- Fem uns talls als cantons de la carn, perquè al cuinar-la quedi plana. Salpebrem i enfarinem.
2.- En una cassola ampla, fregim la carn per segellar-la i que no perdi els seus sucs. Retirem i reservem.
3.- En la mateixa cassola, sofregim la ceba, la pastanaga, el porro i els alls fins que estigui ben potxat.
4.- Afegim el tomàquet i acabem de sofregir tot plegat.
5.- Ara, incorporem la carn, el vi negre i el llorer, deixem evaporar l'alcohol del vi i afegim el caldo
6.- Ho deixem coure a foc suau durant un parell d'hores, tot fent xup-xup
7.- Passar la salsa per la batedora i el passa-purés, emplatar junt a l'arròs i la salsa i...

Ja podem recordar temps passats amb un bon àpat!!!

Bon Profit!!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada